Зріз знань
з
української літератури
для 11
класу
I варіант
I-II рівень
1. Виберіть ім’я
письменника, який ввів в українську літературу жанр кіноповісті:
А) В.
Підмогильний;
Б) М. Хвильовий;
В) О. Довженко;
Г) Гр. Тютюнник
2. За своїм
жанром «Зачарована Десна» – це:
а) кіноповість;
б)
автобіографічне кінооповідання;
в) оповідання;
г) повість
3.Доберіть до
прізвища письменника Павла Губенка його літературний псевдонім:
А) М. Хвильовий;
Б) О. Вишня;
В) У. Самчук;
Г) Ю. Клен
4. Доберіть до
кожної пісні ім’я автора:
1. «Два
кольори»
а) А. Малишко
2. «Пісня про
рушник»
б) Д. Павличко
3. «Сміються,
плачуть солов’ї»
в) О. Олесь
4. «Стоїть гора
високая»
г) Т. Шевченко
5.Назвіть представників шістдесятництва у галузі поезії
III рівень
1. Дайте
визначення : роман у віршах – це…
2.Який твір О.
Довженка був заборонений та чому?
3. Яку присвяту
має новела «Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника? Прокоментуйте
IV рівень
Напишіть
твір-роздум на одну з тем:
«Чи завжди сміливі мають щастя?» (за романом
«Тигролови» І. Багряного)
«Засудження війни
в кіноповісті О. Довженка « Україна в огні»
«Проблема митця і
народу в романі Л. Костенко «Маруся Чурай»
«Основні мотиви
лірики В. Стуса»
Зріз знань
з
української літератури
для 11
класу
I I- варіант
I-II рівень
1. Виберіть ім’я
письменника, який ввів в українську літературу жанр усмішки:
А) В.
Підмогильний;
Б) М. Хвильовий;
В) О. Довженко;
Г) О. Вишня
2. За своїм
жанром « За мить щастя» – це:
а) новела;
б) нарис;
в) оповідання;
г) повість
3.Доберіть до
прізвища письменника Івана Лозов’ягіна
його літературний псевдонім:
А) М. Хвильовий;
Б) І. Багряний;
В) У. Самчук;
Г) Ю. Клен
4. Доберіть до
імені кожного письменника твір, автором якого він є:
1.В. Стус
а) «Верни до мене, пам’яте моя»
2.Л.
Костенко
б) «Незнаному воякові»
3. О. Ольжич
в) «Слово, чому ти не
твердая криця?»
4.О. Теліга
г) «Страшні слова, коли вони мовчать»
д) «Я руці, що била, не пробачу»
5.Назвіть представників шістдесятництва у галузі прози
III рівень
1. Дайте
визначення : новела – це…
2.Що єднає твори
«Момент» В. Винниченка і «Мить
щастя» О. Гончара?
3.Яку символіку
містять два кольори? (за однойменною поезією Д. Павличка. ) Прокоментуйте
IV рівень
Напишіть
твір-роздум на одну з тем:
«Чи завжди сміливі мають щастя?» (за романом
«Тигролови» І. Багряного)
«Засудження війни
в кіноповісті О. Довженка « Україна в огні»
«Проблема митця і
народу в романі Л. Костенко «Маруся Чурай»
«Основні мотиви
лірики В. Стуса»
Відкритий урок...
Тема: І. Я. Франко. Поема "Мойсей". Біблійна основа сюжету. Алегоричність образу Мойсея. Авторський пролог до поеми як заповіт українському народові (10 клас)
Мета: довести, що Франко, використавши в поемі біблійну легенду про пророка Мойсея, відтворив події сучасності, показати багатоплановість філософського твору, висвітлити образ особистості як провідника нації, з"ясувати актуальність поеми, сприяти розвиткові особистої думки гімназистів, формувати їхню духовність, через образ пророка-Франка виховувати почуття відповідальності за долю народу.
Обладнання: портрет І. Я. Франка, текст поеми, мультимедійний проектор
Теорія літератури: поема, притча, терцина
Образ біблійного пророка цікавив Франка ще в юності. Готуючись до написання поеми, Іван Якович зібрав багатий матеріал із життя стародавніх євреїв, досконало вивчив їхню релігію. історію. проте не ставив собі за мету віддзеркалити біблійні мотиви, а тему осмислив і опрацював відповідно до національної культури, історії та психології українського народу. Як зазначав автор. основною темою він зробив смерть Мойсея як пророка, не визнаного своїм народом. "Ця поема в такій формі не біблійна, а моя власна,хоч і основана на біблійній оповіді", - писав автор.
Тож що нам відомо про Мойсея з Біблії?
4.2. Ро3повідь про Мойсея (див. Вікіпедію)
5. Осмислення матеріалу:
5.1. Робота над змістом поеми.
Обладнання: портрет І. Я. Франка, текст поеми, мультимедійний проектор
Теорія літератури: поема, притча, терцина
Перебіг уроку
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань.
1. Бліц-питування
1. Коли написано твір?
2. Визначте жанрову його приналежність.
3. Назвіть композицію поеми.
4.Що стало поштовхом до її написання?
5.Відомо, що в основу поеми покладено біблійний сюжет. Чи переспівує його автор?
3. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.
Епіграф:
"Вірю в силу духа і в день воскресний твойого повстання"
(І.Я.Франко "Мойсей")
(На мультимедійному проекторі зображення скульптури Мойсея)
4. Сприймання матеріалу
4.1. Вступне слово вчителя:Образ біблійного пророка цікавив Франка ще в юності. Готуючись до написання поеми, Іван Якович зібрав багатий матеріал із життя стародавніх євреїв, досконало вивчив їхню релігію. історію. проте не ставив собі за мету віддзеркалити біблійні мотиви, а тему осмислив і опрацював відповідно до національної культури, історії та психології українського народу. Як зазначав автор. основною темою він зробив смерть Мойсея як пророка, не визнаного своїм народом. "Ця поема в такій формі не біблійна, а моя власна,хоч і основана на біблійній оповіді", - писав автор.
Тож що нам відомо про Мойсея з Біблії?
4.2. Ро3повідь про Мойсея (див. Вікіпедію)
5. Осмислення матеріалу:
5.1. Робота над змістом поеми.
Питання:
1. Доведіть, що жанр твору - філософська поема
2. які сюжетні лінії поеми? Чи можна стверджувати, що твір є двоплановим твором?
3. Назвіть головних героїв твору.
4. Який час блукав ізраїльський народ?
5. Яким бачимо Мойсея?
6. З якою метою у композицію було введено притчу? Передайте її зміст.
7. Що називаємо притчею?
8.Які образи протиставлені пророку? Чому автор увів образи Авірона і Датана? Чи втомлений фізично і духовно, народ стає жертвою провокації Мойсеєвих ворогів і зневірюється у доцільності походу, перетворюєтья на юрбу "номадів лінивих"? До чого це призводить?
9. На приклді чого пророк показував дітям, що треба бути милосердними?
10. Чому автор увів діалог Мойсея з Голосом? Чи свідчить цей діалог про сумніви Мойсея щодо правильності проповідування ним Законів Божих?
11. Чи любить Мойсей свій народ? Знайдіть для підтвердження цього цитати з поеми. На основі цього доведіть чи спростуйте, що Мойсей - втілення безмежної доброти і відданості своєму народу.
12. Чи можна стверджувати, що в конфлікті з народом полягає трагедія Мойсея як пророка?
13. Чи може юрба без проводиря будувати своє майбутнє?
14. Чи може юрба піднятись до рівня пророків своїх?
15. Чи треба пророкові картати себе за те, що його не зрозумів народ?
16. Чому Демон зневіри Азазель отруює його душу сумнівами? Чи бачимо смерть пророка?
17. На фоні яких природних явищ бачимо Мойсея в останній пісні?
18. Чи можемо асоціювати душевний стан пророка з явищами природи? За що був покараний він?
19. Чи повинні зерна істини, посіяні Пророкрм, полонити нас?
6. Робота над образами поеми:
6.1. Складіть цитатну характеристику до образу Мойсея:
- "позабутий пророк"
-"дідусь слабосилий"
-"віддав ідеї все, що мав у житті"
-"голос зомлів. погасло вітхніння. літа гнуть, але блиск в очах, мов дв блискавки в хмарі"
-"волосся біле, як сніг"
-"стареча оздоба"
-"звали батьком народу батьки й діди"
6.2.Складіть цитатну характеристику до образу народу:
-"упав хоробрий дух"
-"ревла юрба"
-"уперті, непокірні"
7. Закріплення матеріалу:
7.1. Робота з таблицею:
- основні проблеи поеми_________________
-герої, через яких розкриваються проблеми______________________
-художні засоби, які срияють розкриттю основних поблем___________________
7.2. Проведення тестових завдань
8. Підведенні підсумків уроку, оцінювання навчальної діяльності учнів
9. Домашнє завдання і його коментар:
Високий рівень:написати твір на тему: "Які роздуми спричинило прочитання мною поеми"
Достатній рівень: письмово прокоментувати слова поета: "Вірю в силу духа і в день воскресний твойого повстання"
Середній рівень: опанувати зміст параграфа
17. На фоні яких природних явищ бачимо Мойсея в останній пісні?
18. Чи можемо асоціювати душевний стан пророка з явищами природи? За що був покараний він?
19. Чи повинні зерна істини, посіяні Пророкрм, полонити нас?
6. Робота над образами поеми:
6.1. Складіть цитатну характеристику до образу Мойсея:
- "позабутий пророк"
-"дідусь слабосилий"
-"віддав ідеї все, що мав у житті"
-"голос зомлів. погасло вітхніння. літа гнуть, але блиск в очах, мов дв блискавки в хмарі"
-"волосся біле, як сніг"
-"стареча оздоба"
-"звали батьком народу батьки й діди"
6.2.Складіть цитатну характеристику до образу народу:
-"упав хоробрий дух"
-"ревла юрба"
-"уперті, непокірні"
7. Закріплення матеріалу:
7.1. Робота з таблицею:
- основні проблеи поеми_________________
-герої, через яких розкриваються проблеми______________________
-художні засоби, які срияють розкриттю основних поблем___________________
7.2. Проведення тестових завдань
8. Підведенні підсумків уроку, оцінювання навчальної діяльності учнів
9. Домашнє завдання і його коментар:
Високий рівень:написати твір на тему: "Які роздуми спричинило прочитання мною поеми"
Достатній рівень: письмово прокоментувати слова поета: "Вірю в силу духа і в день воскресний твойого повстання"
Середній рівень: опанувати зміст параграфа
Українська
література. 10 клас
зріз знань
зріз знань
за I семестр 2016 – 2017 н.р.
1-ий варіант
1-ий варіант
1.
Вкажіть, який жанр української прози започаткував І.Нечуй-Левицький?
а)соціально-побутовуповість;
б)ліро-епічнийроман;
в)соціально-психологічнийроман;
г) психологічну новелу.
а)соціально-побутовуповість;
б)ліро-епічнийроман;
в)соціально-психологічнийроман;
г) психологічну новелу.
2. Що є предметом зображення в повісті І.Нечуя-Левицького
«Кайдашева сім’я»:
а) трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.;
б) традиційний патріархальний устрій українського села;
в) сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей;
г) розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм.
а) трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.;
б) традиційний патріархальний устрій українського села;
в) сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей;
г) розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм.
3. З’ясуйте, у чому
виявилось новаторство роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) у створенні першого зразка соціально-психологічного роману, в якому розкрито соціальну дійсність в усіх її суперечностях та впливовості на формування характеру особистості;
б) у створенні багатогранного, динамічного образу селянина-борця, формування якого спричинене розоренням селянства;
в) у всебічному показі життя українського пореформеного села;
г) у показі причин розшарування селянства, розпаду патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин.
а) у створенні першого зразка соціально-психологічного роману, в якому розкрито соціальну дійсність в усіх її суперечностях та впливовості на формування характеру особистості;
б) у створенні багатогранного, динамічного образу селянина-борця, формування якого спричинене розоренням селянства;
в) у всебічному показі життя українського пореформеного села;
г) у показі причин розшарування селянства, розпаду патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин.
4. Чому Націєвський, герой твору І. Карпенка-Карого «Мартин
Боруля», втік від нареченої, дочки Борулі Марисі?
А Він злякався Миколи,
попереднього жениха Марисі;
Б вона виявилася не дуже багатою;
В подумав, що вона чекає дитину від іншого;
Г вона виявилася дуже некрасивою.
Б вона виявилася не дуже багатою;
В подумав, що вона чекає дитину від іншого;
Г вона виявилася дуже некрасивою.
5. Укажіть назву збірки, до якої ввійшов цикл поезій
„Веснянки”.
А) „Мій
Ізмарагд”;
Б) „Зів’яле листя”;
В) „Картка
любові”;
Г) „З вершин і низин”.
6. Встановити відповідність
між назвами літературних напрямів та їх визначальними рисами. (0.5 б)
А. Романтизм
Б. Класицизм В. Реалізм Г. Сентименталізм творів. |
1. Підвищена емоційність
зображення подій та характерів.
2. Культ почуттів. 3. Обов'язкове дотримання канонічних правил написання 4. Принцип точної відповідності реальній дійсності. 5. Зображення не самого предмета, а враження від нього. |
7.Дайте визначення історико – пригодницької повісті, поясніть ознаки жанру на прикладі
конкретного твору
8.Продовжіть речення. «Види
лірики : » Вкажіть
атора, назви
9. Які вивчені протягом семестру твори вам найбільше сподобалися?
Поясніть,чому
Високий рівень: прокоментувати слова І.
Франка
Українська література. 10 клас
зріз знань
зріз знань
за I семестр 2016 – 2017 н.р.
2-ий варіант
2-ий варіант
1. До яких позасюжетних елементів найчастіше вдається
автор «Кайдашевої сім’ї»:
а)описи;
б)роздуми;
в)ліричнівідступи;
г) публіцистичні відступи.
а)описи;
б)роздуми;
в)ліричнівідступи;
г) публіцистичні відступи.
2. Які події у сюжеті повісті «Кайдашева сім’я» є
головним композиційним елементом:
а) три найбільші сварки-бійки, кожна з яких має свою зав’язку і розв’язку;
б) одруження Карпа та прихід до Кайдашевої хати Мотрі;
в) кульмінаційна сварка через грушу на городі як розв’язка твору;
г) зображення Марусі Кайдашихи.
а) три найбільші сварки-бійки, кожна з яких має свою зав’язку і розв’язку;
б) одруження Карпа та прихід до Кайдашевої хати Мотрі;
в) кульмінаційна сварка через грушу на городі як розв’язка твору;
г) зображення Марусі Кайдашихи.
3. Визначте головну проблему роману-епопеї «Хіба ревуть
воли, як ясла повні?»:
а) неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва;
б) конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт ХІХ ст.;
в) конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села;
г) конфлікт батьків і дітей.
а) неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва;
б) конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт ХІХ ст.;
в) конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села;
г) конфлікт батьків і дітей.
4. Яким правилом керувався
в житті «чесний труженик» Грицько Чупруненко:
а) «Коли б можна, – увесь би цей світ виполонив, а виростив новий… Тоді б може й правда настала!..»;
б) «Береженого й Бог береже»;
в) «Своя сорочка ближче до тіла»;
г) «А що люди про мене скажуть?».
а) «Коли б можна, – увесь би цей світ виполонив, а виростив новий… Тоді б може й правда настала!..»;
б) «Береженого й Бог береже»;
в) «Своя сорочка ближче до тіла»;
г) «А що люди про мене скажуть?».
5. Для чого Орися, героїня твору М. Старицького «Оборона Буші»,
наказала Антосеві прийти в таємний льох?
А Щоб разом померти й
залишитися з ним навіки;
Б щоб переховатися й разом урятуватися;
В щоб потім утекти в далекі краї;
Г щоб помститися юнакові за зраду.
Б щоб переховатися й разом урятуватися;
В щоб потім утекти в далекі краї;
Г щоб помститися юнакові за зраду.
6. Встановіть відповідність
між терміном та його визначенням.(0, 5 б)
А гумор
Б сатира В троп Г іронія |
1. Слово чи вислів,
ужитий у переносному, образному значенні.
2. Художні твори різних жанрів, у яких смішне в житті людей 3. глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення; 4. зіставлення протилежних явищ, понять, характерів для посилення враження 5. твори викривального характеру, у яких гостро висміюються негативні суспільні явища |
7.Дайте визначення сонету, поясніть ознаки жанру на
прикладі конкретного твору (2 б)
8. Продовжіть речення. «Трагікомедія — це …» Вкахіть
автора, назву, дійових осіб
9. Які
вивчені протягом семестру твори вам найбільше сподобалися? Поясніть,чому
Високий рівень:
Прокоментуйте слова І. Франка:
Немає коментарів:
Дописати коментар