Translate

Методичні скарбнички

 1. Робота з опорними схемами ( етап  уроку: пояснення вчителем нового матеріалу)

Для цього, якщо клас перебуває на дистанційному навчанні, створюю або відкриваю файл Google Jamboard під час Meet зустрічі/




2.Використання методу  спостереження над мовою на етапі підготовки учнів до активного й свідомого засвоєння нового матеріалу:

Наприклад, вивчаючи тему "Пароніми" в межах  розділу "Лексикологія" ( Модельна навчальна програма « Українська мова.6 клас» для закладів загальної середньої освіти.( Автори : Заболотний О.В.,Заболотний В.В., Лавринчук В.П.,Пліванчук К.В.,Попова Т.Д.), даю завдання: 

Запишіть слова: усмішка - посмішка. З'ясуйте лексичне значення цих слів. Утворіть словосполучення. Зробіть розбір слів за будовою. Зробіть висновок. За потреби скористайтеся онлайн - джерелами. 

3. Використання методу роботи з  вебсайтами,  онлайн - словниками, тренажерами(Тренажер з мови )підручниками, Вікіпедією (wikipedia): 

Наприклад, продовжуючи метод спостереження над мовою, позначений у п. 2, пропоную учням 6 класу попрацювати зі словником/ вебсайтом, щоб перевірити, чи правильно вони пояснили лексичне значення слів усмішка - посмішка.

Мова - ДНК нації

Академічний тлумачний словник. Посмішка.

Академічний тлумачний словник. Усмішка.

4.Використання інтерактивних методів навчання:

  • Робота в парах, групах
  • "Синтез думок"
  • "Мікрофон"
  • "Займи позицію"/ "Зміни позицію"
  • "Вірю/не вірю" , "Істинне і хибне"
  • "Незакінчене речення"/ "Незакінчений ланцюжок"
  • "Літературне лото"
  • "Мозковий штурм"
  • »Літературна торбинка»
  • »Я-герой твору»
  • "Маска відвертості»
5.Використання методу сторітелінгу (STORYTELLING) :

Наприклад, вивчаючи тему "Спрощення" в межах  розділу "Орфографія" ( Модельна навчальна програма « Українська мова.5 клас» для закладів загальної середньої освіти.( Автори : Заболотний О.В.,Заболотний В.В., Лавринчук В.П.,Пліванчук К.В.,Попова Т.Д.), розповідаю історію про Лисичку: 
Лисичка жила у
хворостняку, який був шелестливий ( але шелеснути). Лисичці було тоскно, вона верескнула. Тваринка була щиросердна, кістлява, пестлива, хвастлива, їй було шістнадцять років, вона мала шістсот мрій та шістдесят друзів, приїде до тебе на випускний і покаже пропускний.

6. Використання метод проблемного  навчання з метою ф
ормування елементарних навичок пошукової, дослідницької роботи, що  активно формує та розвиває в учнів позитивне ставлення та  інтерес до навчання.

Наприклад, на етапі мотивації навчальної діяльності учнів ( урок використання знань, умінь та навичок  у 9 класі з теми: "Складнопідрядне речення") формую проблемне запитання:
"В яких стилях мовлення найчастіше використовують складнопідрядне речення?
Звичайно, діти працюють під час уроку з тексами різних стилів, тому по його завершенні вони  можуть дати відповідь на проблемне питання.

7. Використання цифрових технологій:
  • створення презентацій навчального матеріалу;
  • Презентація учня 9 - Б класу Скоромного А.
  • здійснення проективної і дослідницької діяльності здобувачів освіти:  Горобець Богдан (9-Г) працює над створенням проєкту з української мови на тему: "Заговори, щоб я тебе побачив(культура мовлення сучасного школяра" ( МАН, секція "Українська мова"). Мета : дослідити мовлення учнів певної вікової групи ( 14 - 15 років)

Немає коментарів:

Дописати коментар